Fatra exportuje 66 procent produkce do 50 zemí světa

Zásadním faktorem úspěchu je dodržování kvality produkce, inovace a zákaznický servis

Jak se stát úspěšnou firmou nejen doma, ale i v zahraničí je otázkou, která provází podniky každým dnem. Doba globalizace a internetu nahrává firmám, které mají nižší výrobní náklady a srovnatelně kvalitní produkt. Úspory se proto hledají v nákladech a levnějších obdobách kvalitního materiálu, což se ve finále projeví jako další ztráta díky růstu reklamací.

Jak tomu čelí společnost Fatra? Jednoduše: již přes 80 let ctí kvalitu jako jeden z klíčových aspektů úspěchu. Přizpůsobit se dnešním podmínkám trhu je nutnost, ale nikdy za cenu ztráty kvality produktů a následně důvěry zákazníka. Tento postoj zajistil stabilní postavení společnosti nejen na českém trhu, ale i v zahraničí, kam Fatra vyváží téměř 66 % své celkové produkce. Proto se lze s plastikářskými výrobky z Napajedel setkat ve více než 50 zemích světa. Vytvářet hodnotu zákazníkům nejen pomocí kvalitního produktu, ale zejména servisu v průběhu celé spolupráce je dalším stěžejním krokem cesty úspěchu Fatry. Nabídka specializovaných zákaznických řešení od vývoje, výroby až po poradenství – to vše je nedílnou součástí kvality zaručující dlouhodobý a perspektivní růst firmy.

Mezi nejvýznamnější produkty, díky kterým Fatra dobyla srdce svých zahraničních zákazníků, patří podlahové krytiny, izolační fólie, technické fólie, svařované nafukovací výrobky, paropropustné fólie a lamináty, fólie pro potravinářské účely nebo extrudované a vstřikované výrobky. Využití odpadu ve formě regranulátu při výrobě pak jen podtrhuje společensky odpovědné chování, díky kterému Fatra několikrát obhájila osvědčení „Responsible Care“ za odpovědné podnikání v chemii.

Fatra na veletrhu Roof India (Indie) Fatra na veletrhu Domotex (Německo)

Pokud chcete uspět na zahraničním trhu, poznejte zákazníka a konkurenty

Co by byly platné kvalitní produkty bez znalosti zákazníků? Jejich potřebám a zároveň porovnání sil s konkurencí se společnost věnuje na veletrzích, a to především v zahraničí. Právě investice do účasti na těchto akcích přinesly upevnění postavení Fatry na tamních trzích. Naslouchat zákazníkům v jejich domácím prostředí se zkrátka vyplácí.

V případě podlahovin a izolačních fólií se s tuzemskými produkty Fatry lze setkat na mezinárodních veletrzích pořádaných ve Spojených Arabských Emirátech, Číně, Indii, Kanadě, Rusku, Švýcarsku, Bulharsku, Německu, Maďarsku, Uzbekistánu a dalších světových destinacích. Společnost se zúčastňuje také významných zahraničních veletrhů zaměřených na balení, hygienu apod. Některé veletrhy jsou inspirativní nejen s ohledem na vývoj sortimentu produktů, ale i ve vztahu k rozvoji společnosti Fatra jako takové. Na základě zkušeností z veletrhů totiž došlo k založení dceřiné společnosti Fatra OOO v Rusku, kde firma rozvíjí obchod zejména v oblasti podlahových krytin a hydroizolačních fólií. Významné zastoupení společnosti je také v Anglii, Maďarsku a na sousedním Slovensku. Fatra tak právem patří do kategorie mezinárodně působících firem a rozvíjí své obchodní vztahy po celém světě. Až tedy pojedete do zahraničí, obraťte občas svůj zrak třeba k podlaze. Je dost možné, že krytina bude pocházet právě z napajedelské Fatry.

Jiří Vaněk, marketing

 

 O společnosti Fatra Historie společnosti Fatra sahá do roku 1935. V současnosti je členem koncernu AGROFERT. Společnost provozuje moderní technologie na zpracování plastů ve výrobních závodech v Napajedlích a Chropyni. Dlouhodobě patří mezi významné evropské zpracovatele plastů. Celkem zaměstnává 1 300 zaměstnanců. Ve svých závodech Fatra vyrábí PVC podlahové krytiny, hydroizolační fólie, produkty z technických fólií, plastové profily, BOPET fólie pro potravinářské účely, paropropustné fólie pro hygienické potřeby, vstřikované výrobky a PVC granulát. V roce 2017 dosáhly tržby společnosti za výrobky a služby výše 3,8 mld. Kč a více než dvě třetiny produkce směřovaly na zahraniční trhy.

www.fatra.cz