Rozhovor s Ludo Gielenem pro Infocube

Ludo Gielen, vedoucí inovačního oddělení Schoeller Allibert vysvětluje, proč se Schoeller Allibert stal evropským lídrem ve vratných přepravních obalech (RTP) a jeho vizi budoucích inovací v průmyslu.

Zabýváte se RTP již několik desetiletí. Jaké jsou hlavní výhody Schoeller Allibert?

Schoeller Allibert vynalézá, vyvíjí, navrhuje a vyrábí vratné přepravní obaly (RTP) již déle než 60 let. Máme bohaté kulturní dědictví, které bylo vytvořeno těmito klíčovými hráči: mimo jiné Schoeller, Wavin, Perstorp, BiPP, Arca, Linpac, Allibert, Paxton, Stucki. Co se týká vratných obalových řešení, jsme v současnosti leaderem na evropském trhu s celosvětovou působností.

Naše přidaná hodnota spočívá v naší schopnosti vyvinout špičkové produkty od A do Z, plně přizpůsobitelné požadavkům zákazníka. Pro každého nového klienta vždy provádíme analýzy dodavatelského řetězce, což nám umožňuje perfektně určit jeho potřeby z hlediska kvality, ceny, ale také konkrétních požadavků průmyslového odvětví.

Jsme společnost, která napříč deseti klíčovými produktovými segmenty nabízí nejširší škálu standardních a na míru vytvořených RTP obalových řešení, kterými jsou Skládací paletové kontejnery, Skládací malé přepravky, Pevné paletové kontejnery, Nápojové přepravky, Stohovatelné a zasouvací přepravky, UN kbelíky, Skládací IBC kontejnery, Palety a vozíky s celkovým portfoliem více než 1 000 produktů. Jsou lehčí, silnější a šetrnější k životnímu prostředí.

Jak Vás jako lídra pohání inovace ve vývoji produktů v Schoeller Allibert?

Inovace je pro nás velkou věcí. Společnost Schoeller Allibert byla vždy na vrcholu průmyslového odvětví, zodpovědná za více než 80 % inovací v RTP. Máme největší R & D program umístěný na 3 místech na světě a 5 % našeho obratu je věnováno R & D s designovými návrháři, produktovými návrháři a technology, kteří jsou schopni poskytnout kompletní vývojový program s vhodnou logistickou podporou. Hlavní technologické centrum je zcela integrované v jednom z našich výrobních podniků v Hardenbergu a v roce 2017 nám umožní uvést na trh více než 41 nových produktů.

Abychom podpořili tvarovací technologie, dosáhli lepší výkonnosti, vytvářeli produkty zcela přizpůsobené specifikům a omezením každého z našich trhů, inovujeme v současnosti podobu výrobků, ale také složení materiálu. Abychom vylepšili náš soubor dovedností, přidali jsme nyní do našeho týmu specializovaného materiálového technologa a vedoucího digitalizace našich RTP.

Co se týče produktů, jaké jsou poslední inovace a nejvíce prodávané produkty?

Mezi 29 nově inovovanými produkty, které se v roce 2016 vyvinuly, jsou v automobilovém průmyslu nejvýraznějšími tyto:

  1. EuroClick®: lehká, mimořádně všestranná, stohovatelná euro přepravka pro automobilové součástky, která je zcela kompatibilní s ostatními euro přepravkami. Dodává se s dvěma jedinečnými funkcemi: jedno-klikový systém uchycení štítků ClickHolder® pro nejvyšší možnou sledovatelnost a Click Booster®, který zvedá výšku kontejneru o 15 mm a odstraňuje potřebu použití různě tvarovaných přepravek pro různě tvarované automobilové součástky. Tato inovativní modulární přepravka vyhrála ocenění „Obal roku 2016“ v České republice a velice prestižní ocenění World Star Packaging 2017. Navíc jsme nedávno na zakázku pro našeho českého zákazníka TRCZ vyvinuli EuroClick, který byl vyráběn s ESD materiálem, aby elektromagnetické součástky nebyly ohroženy výboji způsobenými statickou elektřinou.
  2. Nová KLT řada: 4 modely VDA schválených stohovatelných přepravek pro evropský automobilový průmysl, používaných pro moderní přepravování a distribuční použití. Pevnost a odolnost vůči nárazu, dokáží nést stohovací zatížení až 600 kg a jednotkové zatížení mezi 20 kg a 50 kg dle jednotlivých modelů. Jsou zcela kompatibilní s automatizovanými systémy.

Co se týče klíčových prodejních produktů, je kontejner Magnum Optimum® jasně předním doporučením v průmyslu. Je to jediný 750 kg vážící certifikovaný FLC (Skládací paletový kontejner) na trhu. Nabízí o 10 % více prostoru než většina FLC, manipulační nosnost až jednu tunu a o 30 % zmenšují prostor potřebný na jejich zpětnou dopravu, což má za následek výrazné snížení nákladů a uhlíkové stopy.

Jak vidíte budoucnost inovací v obalovém průmyslu?

Budoucnost průmyslu bude zejména o našem přizpůsobení se trendům různých trhů, na kterých pracujeme. Inovace materiálů je důležitá, protože nám umožňuje zlepšení klíčových parametrů produktů, ale mnoho inovací pochází z inteligentnějšího designu a lepšího porozumění potřeb jednotlivých trhů. Pro následující roky spatřuji 3 hlavní trendy.

Globalizace je stále klíčovým trendem, jelikož má hlavní vliv na naši obchodní činnost: konkurence je globální a nelítostná. Všechny společnosti hledají způsoby, jak ušetřit a zefektivnit všechny oblasti jejich vlastní obchodní činnosti. To znamená příchozí logistiku a tlak na jejich vlastní dodavatele na snížení nákladů, zrychlení jejich vlastních procesů a snížení pracovní síly, vyhnutí se skladování jak součástek, tak hotových produktů a snížení nákladů odchozí logistiky. V automobilovém odvětví musíme vyvinout produkty, které mohou lépe chránit technické a elektrické součástky tím, že zamezí vzniku elektrostatického výboje, budou bez vláken, voděodolné, budou chránit proti znečištění a neoprávněné manipulaci.

Na závěr, nejdůležitějším trendem desetiletí je elektronické podnikání prostřednictvím internetu s produkty, které mohou být s rychlostí a přesností integrovány do automatizovaných skladů. Jsme hrdí na to, že jsme certifikovaným dodavatelem Autostore® Hatteland.

Pane Gielene, děkuji Vám za rozhovor.

Ivana Nedbalová,
šéfredaktorka AUTOMOBIL INDUSTRY