Japan Business Expo: Desítka japonských firem z průmyslového odvětví už v říjnu v Praze

V České republice působí více než dvě stovky japonských firem. V Japonsku je těch českých ale pouze pět. Japan Business Expo to chce změnit.

Zástupci firem z japonského průmyslového města Takasaki dorazí 5.10.2015 do Prahy, aby zde představili své firmy, produkty i technologie. Cílem akce je navázat nové obchodní příležitosti mezi ČR a Japonskem a najít nové partnery i prodejce. Registrace pro zájemce z řad českých firem stále probíhá.

Japonské firmy hledají prodejce, výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl, dále pak stavební firmy a developery, výrobce strojů pro různá odvětví, ale i designery a architektonická studia či restaurace a hotely, protože do Prahy přiletí i zástupci pivovaru nabízející tradiční nápoj – sake.

„Rozhodli jsme se uspořádat Japan Business Expo v Praze proto, že věříme v obrovský potenciál České republiky při rozvoji japonsko-české spolupráce. Spousta společností z našeho regionu už ve střední Evropě uspěla. Těší nás, že i další firmy se zajímají o investice také v České republice,“ říká Kenji Tomioka, starosta města Takasaki.

Japonsko a Česko 1:0

Japonsko v žebříčku zahraničních investorů v ČR zaujímá třetí příčku, podle agentury CzechInvest dosáhl počet japonských investic v letech 1993 až 2015 na 118,22 miliardy korun. Na našem území působí více než 200 japonských firem. Česká republika ale v tomto směru pokulhává – v Japonsku jich je pouze pět.

O investice v zemi vycházejícího slunce přitom zájem je, české firmy ale často odradí kulturní rozdíly, jazyková bariéra i jiný styl řízení. Japan Business Expo si klade za cíl tyto překážky odstranit a českým firmám pomoci už při prvním kroku, při navazování nových obchodních příležitostí.

„Pro české firmy je určitě jednodušší, když prvotní kontakt s Japonci probíhá na území České republiky, tedy v prostředí, které důvěrně znají,“ vysvětluje Seiji Nakagoshi, výkonný ředitel Japonské obchodní komory průmyslu a obchodu a poradce ve společnosti CzechInvest. „Kulturní rozdíly mezi oběma zeměmi jsou obrovské a pochopitelně se promítají také do obchodních vztahů,“ připomíná.

Japonská obchodní etiketa

Japonci potřebují čas – nejprve chtějí svého obchodního partnera detailně poznat, čím osobnější kontakt naváží, tím je to pro ně lepší. Teprve až pak může dojít k podpisu smlouvy. Japonci si potrpí na tradiční zvyklosti, v kurzu jsou například stále dopisy, pozvánky nebo i harmonogramy schůzek zasílané poštou. Dohodnuté termíny se nemění, dochvilnost a slušné vychování jsou samozřejmostí.

O Japan Business Expo
Cílem Japan Business Expa je představit ČR japonské firmy z průmyslového města Takasaki. Firmy pocházejí z různých oborů, od výrobce autodílů, strojů či komponentů pro letecký průmysl nebo evakuačních zařízení, až po pivovar anebo firmu zabývající se tvorbou uměleckého nábytku. Japonské firmy hledají v Česku prodejce, výrobce i dodavatele komponentů pro automobilový průmysl, dále pak stavební firmy a developery, výrobce strojů pro různá odvětví, designery a architektonická studia a restaurace i hotely.
 

Japan Business Expo se uskuteční 5.10.2015 od 14:00 v pražském Clarion Congres hotelu (Freyova 33, Praha 9). Firmy se pak přesunou do Waršavy, kde o tři dny později proběhne akce stejného rozsahu.

Více informací naleznete na oficiálních webových stránkách, kde je také registrační formulář pro české firmy http://takasaki-expo.com/