ŠKODA AUTO rozšiřuje své vývojové kompetence a otevírá nejmodernější válcovou laboratoř ve střední Evropě

  • Důležitý milník pro vývoj a testování vozů s alternativními pohony
  • Posílení rozvoje vývojových kompetencí v Mladé Boleslavi i v oblasti elektromobility
  • Válcová zkušební zařízení pro vozy s benzinovými, naftovými, hybridními a elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu až 300 kW
  • Díky investici ve výši 15 milionů eur postupně vznikne 24 nových pracovních míst
  • Rozšíření Motorového centra zprovozněného v roce 2014

Společnost ŠKODA AUTO posiluje své kompetence v oblasti technického vývoje a dnes v motorovém centru v Mladé Boleslavi otevírá novou válcovou laboratoř. Nová laboratoř přispěje k dalšímu rozvoji vlastních vývojových kompetencí společnosti ŠKODA AUTO v oblasti alternativních pohonů, především v oblasti elektromobility, a bude mít rovněž důležitou úlohu ve vývoji a testování motorů. V nové laboratoři mohou být měřeny a optimalizovány jak vozy s benzinovými a naftovými motory, tak i vozy s hybridním a čistě elektrickým pohonem. Jedná se o nejmodernější zařízení svého druhu ve střední Evropě a o jedinečnou laboratoř v rámci celé České republiky. Společnost ŠKODA AUTO investovala do nové stavby téměř 15 milionů eur a do roku 2019 postupně vytvoří 24 nových pracovních míst.

„Touto nejmodernější válcovou laboratoří udává společnost ŠKODA AUTO trend v oblasti vývoje a testování motorů,“ uvedl Christian Strube, člen představenstva za oblast technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, a dodal: „Rozšířením Motorového centra se zároveň vydáváme důležitým směrem k novým, technicky pokrokovým řešením, neboť nová laboratoř představuje rozšíření našich vývojových aktivit v oblasti elektromobility.“

Základní kámen nové laboratoře s výkonovými válci v Mladé Boleslavi položila společnost ŠKODA AUTO v červnu 2015, do jejího otevření uplynulo pouhých 550 dní. Tradiční česká značka bude toto nové zařízení využívat k vývoji budoucích modelů a k ověřování kvality současných sériových vozů. Klíčovým zařízením vysoce moderní laboratoře je válcová zkušebna simulující jízdní odpory testovaného vozidla. Do roku 2019 zde vzniknou další dvě válcová zkušební zařízení.

Náročné testy probíhají v souladu s aktuálně platnými normami. Přímo na místě se provádí analýza a vyhodnocení dosažených výsledků. „Díky nové válcové laboratoři disponujeme vysoce moderním nástrojem, jehož význam v budoucnu stále poroste, a to jak z hlediska zajištění kvality našich sériových vozů, tak i s ohledem na vývoj mimořádně účinných pohonných jednotek budoucnosti,“ říká Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve společnosti ŠKODA AUTO.

Klíčové údaje nové válcové laboratoře společnosti ŠKODA AUTO
  • doba výstavby 550 dní
  • plocha o rozloze 3 633 m2
  • elektrický příkon 3 200 kVA
  • tři válcová zkušební zařízení
  • při stavbě bylo položeno 28 116 metrů kabelů
  • k dispozici je 30 vysokotlakých lahví se speciálně kalibrovanými tekutinami v různých koncentracích
  • na zkušebních zařízeních mohou být testovány vozy s výkonem až 300 kW
  • ventilační systém vymění až 30 000 m3 vzduchu za hodinu pro každé ze tří zkušebních zařízení
  • v nové laboratoři proběhne 2 600 měření za rok
  • vývojové a sériové vozy urazí na zkušebních válcích 28 600 kilometrů za rok
  • ve válcové laboratoři mohou být testovány vozy dle platných norem pro více než 100 trhů
Další informace:
Jozef Baláž 
Vedoucí Komunikace podniku 
T +420 326 811 773 
jozef.balaz@skoda-auto.cz
 
Zdeněk Štěpánek
Tiskový mluvčí
T +420 326 811 771
zdenek.stepanek3@skoda-auto.cz
 
ŠKODA AUTO
  • je jednou z nejstarších automobilek na světě. Společnost založená v roce 1895, v období počátků automobilu, dodnes sídlí v Mladé Boleslavi, 
  • má v současnosti následující modelové řady osobních automobilů: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, YETI, KODIAQ a SUPERB, 
  • v roce 2016 dodala zákazníkům celosvětově více než 1 milion vozů, 
  • od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, jednomu z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců. ŠKODA AUTO v koncernovém svazku samostatně vyrábí a vyvíjí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky, 
  • provozuje tři výrobní závody v České republice; vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery, 
  • zaměstnává celosvětově více než 30 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.