Přestože někteří lidé mají z nakupování na internetu stále obavy, stále více Čechů využívá e-shopy k nákupům všeho, od elektroniky, bílé techniky přes oblečení a hračky až po zboží denní potřeby, jako jsou potraviny nebo drogerie.
Za rok 2016 v tuzemsku narostl počet aktivních internetových uživatelů až na 6,9 milionu. Více než polovina z nich k tomu pravidelně používá mobilní telefon. Jde tedy o rychle rostoucí segment. Pohodlí, velký výběr a okamžité srovnání cen a parametrů na porovnávačích zboží, jež nakupování na internetu nabízí, je velkým lákadlem.
Celkový obrat tuzemských e-shopů se v roce 2016 dostal přes hranici 100 miliard korun. V roce 2015 to přitom bylo 81 miliard korun. České e-shopy rostou už druhý rok v řadě o více než 20 procent. Je třeba si uvědomit, že tržby e-shopů tvoří stále pouze cca 10 procent z celkového obratu maloobchodu v Česku. Pořád je zde velký potenciál růstu. Přední příčky největších českých e-shopů dle tržeb si dlouhodobě drží známé obchody Alza.cz, Mall.cz, DATART.cz, Notino.cz, CZC.cz a Kasa.cz. Tito stále rozšiřují svůj sortiment, prodávají již vlastně veškerý sortiment masově prodávaného zboží.
Oproti tomu jiná situace je u úzce specializovaného zboží, kde existuje mnoho e-shopů, které nemají takové obraty a zisky, aby držely krok s nejmodernějšími technologiemi a trendy. Taková situace je právě ve strojírenství, kde je ještě obrovský potenciál ke zlepšování a růstu prodejů především v oblasti B2B e-shopů. Příkladem může být výrobní a obchodní firma DIA-Praha, která již od roku 2011 provozuje svůj e-shop s diamantovými a CBN nástroji a s brusivem na adrese: www.diamantovekotouce.cz.
Svůj 6 let starý pronajatý e-shop FastCentrik se rozhodli zásadně inovovat a nabídnout zákazníkům nové možnosti a výhody.
E-shop www.diamantovekotouce.cz připravuje zaváděcí slevy pro získání nových zákazníků a díky své vysoké úrovni má předpoklady být č. 1 ve svém oboru.
Jan Čeřovský
DIA-Praha s.r.o.