SCS - Smart Connected Solutions je nový produkt z dílny významného hráče na poli ERP systémů – společnosti Asseco Solutions. Tentokrát však nejde o podnikový informační systém, ale o softwarové řešení, umožňující inteligentní servis a prediktivní údržbu. Tato revoluční služba ve smyslu Průmyslu 4.0 byla představena české odborné veřejnosti při příležitosti Mezinárodního strojírenského veletrhu.
S pomocí SCS mohou firmy v přehledné podobě prediktivně sledovat celý svůj proces servisu a údržby – počínaje sběrem dat ze zařízení, přes plánování údržby, až po její provádění a dokumentaci s využitím mobilních zařízení. Společnosti mohou sledovat jak zařízení inteligentní, tak konvenční, která budou osazena vhodnými snímači. Řešení SCS je určené nejen pro výrobce a servisy, ale i pro koncového zákazníka. Systém funguje i prostřednictvím aplikace na mobilních zařízeních.
„K vytvoření tohoto produktu nás inspirovali sami naši zákazníci,“ říká Jiří Hub, výkonný ředitel Asseco Solutions ČR. Při rozhovorech s nimi nám došla velmi logická skutečnost: odborníkem na konkrétní produkt je především sám jeho výrobce, a to i v případě, že už se tento výrobek nenachází v jeho firmě, ale je používán u zákazníka. Výrobce totiž přesně ví, na základě jakých detailů lze poznat, že u konkrétního stroje bude brzy nutné provést údržbu. Ať už je to nezvykle vysoká teplota, přílišné vibrace, nebo charakteristická kombinace určitých faktorů. Prostřednictvím systému SCS mohou nyní lidé z výrobních firem tyto vědomosti reálně využít a optimalizovat tak servis a údržbu pro své koncové zákazníky.“
Systém SCS kombinuje hlavní funkce z oblastí řízení servisu, prediktivní údržby a servisu pro koncové zákazníky v jednom integrovaném systému a umožňuje tak plynulou výměnu dat na všech úrovních. Disponuje třemi základními funkcionalitami:
„Využití pro SCS není pouze ve výrobě,“ konstatuje Jiří Hub. „Nutnost prediktivní údržby vyvstává i v mnoha odlišných oblastech - od automatu na kávu až po lidský organismus - tedy v medicíně. Zavedením prediktivní údržby ve kterékoli oblasti si ušetříme problémy vyplývající z neznalosti skutečností, ale na druhé straně i lidské kapacity, které by například neustále zbytečně kontrolovaly stav.“
Samotná služba SCS běží v prostředí cloudu, přičemž komunikace mezi cloudem a koncovými zařízeními probíhá přes zabezpečené připojení. Různým uživatelským zařízením se SCS přizpůsobuje automaticky a je schopno se flexibilně přizpůsobit též různým koncovým zařízením, jako jsou stolní počítače, tablety či chytré telefony. Důležité je i jednoduché napojení na všechny běžně používané systémy ERP. Uživatel tak může nastavit, aby byla data ihned posílána do úloh back office, jako je například fakturace.
Výhodou SCS je i ovládání řečí: díky integraci s mobilními asistenty, jako jsou Cortana nebo Siri, mohou uživatelé v případě potřeby řešení SCS obsluhovat, aniž by se museli dotýkat mobilních zařízení, což se zvláště při provádění servisních prací, kdy technik má obvykle plné ruce nástrojů, opravdu velmi hodí.
Prediktivní - předvídající na základě pozorování a zkušeností. V praxi se jedná o automatizovaný sběr informací ze zařízení (od řídící jednotky, od senzorů a čidel, atd.) a dalších důležitých informací o provozu. Jejich vyhodnocováním lze zjistit (předvídat) blížící se kolizní stav a řešit jej formou údržby či opravy dříve, než k němu skutečně dojde. Neuplatňuje se jen v oblasti výroby, ale i v mnoha dalších odvětvích, kde je důležité předcházet výpadkům zařízení.
Asseco Solutions, a.s., je největším producentem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Softwarová řešení z jeho produkce jsou distribuovány i na dalších trzích v rámci střední Evropy. Společnost se zabývá nejen vývojem, ale také implementací a podporou specializovaných systémů pro organizace všech velikostí v nejrůznějších oblastech jejich působení. Produktové portfolio sahá od informačních systémů pro nejširší spektrum podniků, zabývajících se výrobou, obchodem či službami, přes produkty pro oblast veřejné správy, až po např. produkty pokrývající specializované potřeby ubytovacích a stravovacích zařízení. Všechny produkty jsou doplněné širokou nabídkou služeb a partnerských programů. Kromě základních modulů a funkcionalit poskytují též řešení pro jednotlivé oblasti podnikání, tzv. „oborová řešení“. Asseco Solutions je nositelem certifikátu kvality ISO 9001:2008 a je členem nadnárodní skupiny ASSECO Group. Na konci roku 2015 v Asseco Solutions, a.s. pracovalo celkem 315 osob a obrat za rok 2015 činil 451,1 mil. Kč.
Pomáháme firmám, aby byly úspěšné v jejich podnikání. Díky našim službám se mohou plně věnovat svým aktivitám, starost o informační systémy přenechávají nám. V každém okamžiku ctíme vztah s našimi zákazníky i pracovníky, lpíme na pověsti důvěryhodného partnera.
Bližší informace lze nalézt na http://www.assecosolutions.com
Skupina ASSECO byla založena v roce 2004 vytvořením strategického partnerství mezi Asseco Poland (bývalý Comp Rzesów) a Asseco Central Europe (bývalý Asset Soft). Mateřská společnost Asseco Poland S.A. je největší IT společností kótovanou na Varšavské burze cenných papírů. Ekonomicky patří k nejsilnějším evropským softwarovým společnostem – v roce 2014 se umístila na šestém místě v žebříčku The Truffle 100, který analyzuje 100 nejúspěšnějších softwarových společností na základě kategorie výnosů z vlastního softwaru. Skupina Asseco je dnes mezinárodním uskupením prosperujících evropských IT společností. Je přítomná v celé Evropě prostřednictvím svých regionálních holdingů: Asseco Poland, Asseco Central Europe, Asseco South Eastern Europe, Asseco Western Europe a Asseco Eastern Europe. Aktivity skupiny mimo evropský trh realizují společnosti sdružené v holdingu Formula Systems. Tyto společnosti působí například v Izraeli, USA, Japonsku a Kanadě. Společnosti skupiny ASSECO poskytují komplexní IT řešení všem segmentům ekonomiky v mnoha zemích. Portfolio jejích klientů tvoří stejně tak silné nadnárodní bankovní a finanční společnosti, veřejné instituce, mezinárodní korporace, jako malé a střední podniky. ASSECO Group zaměstnává přes 18 000 lidí.
Bližší informace lze nalézt na http://www.asseco.com.
Pro další informace se prosím obraťte na: Mgr. Hana Janišová Asseco Solutions, a.s. tel.: 728 19 37 12 hana.janisova@assecosol.com